Telephely: 4532 Nyírtura Temető u. 6.
Telefonszámunk: +36 70 602 9588 

VALTRA

Az AGCO-hoz tartozó finn traktormárka neve alatt Finnországban és Brazíliában a tavalyi évben 23.000 traktor hagyta el a gyárakat. Brazíliában piacvezetőknek számítanak. A brazil kombájnpiacon Valtra néven ugyancsak Finnországban készülő Sampo arató-cséplő gépeket is forgalmaznak. Beszálltak a cukornádarató gépek piaci versenyébe saját fejlesztésű Valtra kombájnjukkal. Finnországban az AGCO révén az elmúlt időszakban jelentős korszerűsítő beruházásokat hajtottak végre a Soulahti traktorgyárban és a Sisu motorgyárban. Ez utóbbiban a motorgyártást a jelenlegi 27.000 db/év-ről 50.000 db/év-re kívánják növelni. A teljesítmény- szortimentet is kiszélesítették 50 és 600 LE közötti tartományba, de már dolgoznak ennél nagyobb teljesítményű motorokon is. A Valtra a gyártott négy (A, N, T és S) traktorszéria valamelyikében évente jelenik meg új vagy továbbfejlesztett típusokkal.

Az idén az N és a T széria egyes tagjai újultak meg, amely érinti a motorokat, a sebességváltókat a hidraulikus rendszert, a kezelést és vezérlést, a vezetőfülkét, illetve a világítást. Jövő évi újdonság lesz a már szériában gyártott N 101 Biogas Dual-Fuel taktor, amely 70-80 %-ban biogázzal és 20- 30 %-ban gázolajjal üzemeltethető. A speciális, hathengeres, kétféle üzemanyaggal üzemeltethető motort SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátorral is felszerelték. A Valtra a legtöbb traktorát továbbra is háromféle műszaki felszereltséggel kínálja. A „HiTech” kategória egyszerűbb standard megoldásokat tartalmaz 3 vagy 5 csoportos powershift sebességváltóval. A „Versu” modellek a jobb felszereltségűek, de még powershift sebességváltóval készülnek. A legjobb felszerelt fullextrás modellek a „Direct” változatok, amelyek fokozat nélküli CVT sebességváltóval vannak felszerelve. A megújult szériák a típusjelükben található 3-as számmal az újkori harmadik Valtra generációt képviselik.

 

A megújult N-széria

 Az N széria két legkisebb teljesítményű tagja kicserélődött, N 93 és N 103 típusjelet kapott. A korábbi négyhengeres (44DTA) motorok helyett új, korszerű Common Rail rendszerű, 1600 bar befecskendezésű üzemanyagellátó rendszerrel rendelkező, nagyobb teljesítményű, háromhengeres, hengerenkénti négyszelepes Agco Sisu Power 33 AWI motorokkal szerelték fel azokat. A motorok nem kaptak „Boost” teljesítménynövelő elektronikát, stabil 73, illetve 82 kW névleges teljesítményt nyújtanak a traktorokban. Az új motorok cEGR+DOC füstgáz- visszahűtéses, füstgáz-visszavezetéses, emissziót javító füstgázkezelő rendszert kaptak és a Stufe/Stage 3b normatívákat képesek teljesíteni. A traktorok sebességváltója 3 csoportos vagy félautomata 5 csoportos (N 103) 20/20, illetve 30/30 fokozatú váltóval is rendelhetők. legnagyobb sebességük 40 km/h. Hidraulikus rendszerüket 73 l/min teljesítményű olajszivattyú szolgálja ki, de külön rendelésre 90 l/min teljesítményű szivattyúkkal is szállítják. Mindkét típust SVC vagy erdészeti kivitelű vezetőfülkével is szerelik. Fülkerugózással csak az N 103 HiTech 5 típus rendelkezik, ugyanezen típushoz rendelhető csak Twin Trac fordítható kormányberendezés. A mellső függesztőszerkezetük 2800 kg-mal, a hátsó pedig 5300 kg-mal terhelhető (nagyobb teljesítményű szivattyúval akár 7700 kg-mal is). Az N széria nagyobb teljesítményű tagjai közül az N 113 és 123 típusokba Common Rail rendszerű, 1800 bar befecskendezési nyomáson dolgozó, négyhengeres, hengerenkénti négyszelepes Agco Sisu Power 44 AWI motor szív dobog. A motorok Power Boost elektronikus teljesítménynövelő berendezéssel is fel vannak szerelve és így szállítási üzemben, illetve TLT hajtású gépkapcsolásoknál 5-6 % pluszteljesítményt képesek nyújtani. Mindkét típus egyaránt rendelhető PS3 vagy PS5 3 vagy 5 csoportos powershift sebességváltóval, amelyek közül a PS5-ös félautomata powershift váltónak tekinthető. A motorok füstgázkezelő rendszere cEGR + DOC katalizátorokból épül fel és a Stufe/Stage 3b normákat képes teljesíteni. A HiTech típusok sebességváltója 24/24 vagy 36/36 fokozatú, a HiTech 5 változatoké pedig 20/20 vagy 30/30 fokozatú a vevő megrendelésétől függően. Kétféle, 73 l/min vagy 90 l/min teljesítményű hidraulikaszivattyúval rendelhetők. Hátsó függesztőművük 7700 kg-mal, a mellső 3500 kg-mal terhelhető. Rugózható a vezetőfülkéjük. Az N 143 és N 163 típusokba 4,9 literes, négyhengeres, Common Rail rendszerű, Power Boosttal felszerelt Agco Sisu Power 49 AWI típusú motor szolgáltatja a teljesítményt 152 és 163 LE-vel, amely Boost-tal 160 és 171 LE teljesítményre növelhető. Az N 143 típust HiTech változatban PS3, Versu változatban PS5 powershift váltókkal, Direct változatban pedig fokozat nélküli CVT automata sebességváltókkal gyártják 40 és az utóbbinál 50 km/h végsebességgel. A powershift váltók fokozatainak száma 30/30 db. Kétféle, 115 vagy 160 l/min teljesítményű hidraulikaszivattyúkkal rendelhetők. A hátsó függesztőberendezésük 8100 kg, a mellső 3500 kg teher felemelésére képes. A Versu és Direct modellek Twin Trac kormányzással is készülnek.

Az SVC vezetőfülkéjük rugózott kivitelben is készül. A N széria zászlóshajóját az új fejlesztésű – az „Év traktora” címre is jelölt – N 163 Direct típus képviseli a maga 160 LE névleges és 171 LE maximális teljesítményével. Kevés négyhengeres motorból lehet ekkora teljesítményt (34,9 LE/1000 cm3) kipréselni. A korszerű Sisu Tronic elektronika vezérelte motor nagy nyomatékkal rendelkezik és igencsak spórol az üzemanyaggal is. A motort SCR (AdBlue) füstgázkezelő rendszerrel szerelték fel, amely így képes teljesíteni a TIER 4i, ill. Stufe/Stage 3b füstgáznormatívákat is. A traktor hűtőmaszkja mögött legyezőszerűen kinyitható (víz és olaj) hűtőpanelek találhatók, amelyek ezáltal egyszerűen és könnyen tisztíthatók is. Sebességváltója fokozat nélküli CVT automata váltó, 50 km/h legnagyobb sebességgel. A 115/160 l/min teljesítményű hidraulikaszivattyú a nagy emelőképességű (3500/8100 kg) függesztőszerkezetek mellett hatékonyan képes kiszolgálni egy nagy teljesítményű (2 tonnás) homlokrakodó berendezést is. Rugózott a mellső hídja és a vezetőfülkéje. Az SCV típusú vezetőfülkébe fordítható vezetőülés és hátrameneti kormányoszlop is rendelhető opciósan. Szimmetrikus sebességváltója révén hátramenetben is teljes értékű erőgépnek tekinthető. A vezetőülés karfájára telepített Valtra Arm joystick és kezelőelemek rendkívül megkönnyítik a traktorvezető munkáját.

 

A megújult T széria

A Valtra T széria hathengeres, hengerenkénti négyszelepes, Common Rail befecskendezésű Sisu Tronic elektronikával vezérelt, 6,6 literes 66 AWI és 7,4 literes 74 AWI típusú AgcoSisu Power turbófeltöltős motorral rendelkeznek 141 és 215 LE névleges teljesítménytartományban. Valamennyi motor Power Boost-tal is fel van szerelve, így a maximális teljesítményük 158 és 225 LE között alakul. A füstgázkezelő rendszerük SCR/AdBlue katalizátorra épül. A T széria 141 LE névleges motorteljesítményű T 133-as típusa, a 183 LE-s T 173-as és a

190 LE-s T 193-as típusok csak standard felépítésű HiTech felszereltséggel készülnek. A 155 LE-s T 153 család HiTech, Versu és Direct kivitelben is elérhető, a 170 LE-s T 163-as és a 188 LE-s T 183 családtagok Versu és Direct felszereltséggel kaphatók a piacon. A 204 LE-s T 203-as típus csak Direct, a 215 LE-s T 213-as típus pedig csak Versu kivitelben készül. A legújabb különbség a felszereltségük között a sebességváltó típusában mutatkozik meg, a HiTech és Versu modellekben különböző számú powershift terhelés alatt kapcsolható fokozatokkal rendelkező sebességváltó található, míg a Direct változatokban CVT fokozat nélküli automata sebességváltó közvetíti a motor teljesítményét a járószerkezet felé. Ettől eltérő kivitelt képez a legújabb fejlesztésű

Valtra T 163 eco Versu és Direct típus, amelynek motorja alacsonyabb (1700 f/min) fordulatszámon szolgáltatja a maximális teljesítményt és a kategóriájában kiemelkedően magas 810 Nm (1250 f/min) maximális nyomatékot. Ezek a paraméterek a traktoroknál 10 % hajtóanyagfogyasztáscsökkenést eredményeznek. A T sorozat megújult Versu és eco Direct típusaiba új, jobb hatásfokú sebességváltó kerül beépítésre.

A Versu modellekbe öt powershift csoporttal rendelkező sebességváltó viszi át a teljesítményt, a Direct modellek új CVT 2.0 fokozat nélküli sebességváltót és új szoftvert kaptak. Az N, T és S sorozatú Valtra traktorokba beépített, 50 éves gyártási hagyományokra épülő, korszerű, elektronikus vezérlésű Agco Sisu Power motorok kevésbé forszírozott üzemben széles (400 f/min) fordulatszámtartományban konstans nyomatékot és teljesítményt szolgáltatnak. Kedvező a hajtóanyag-fogyasztásuk, minimális a kenőolaj-felhasználásuk, hosszú szervizciklus- idővel rendelkeznek és magas az élettartamuk is.

Újdonság az Agco-nál, hogy a Sisu motorgyár a Cummins-szal közösen 12 hengeres, 600 és 1000 LE közötti teljesítményű motorok fejlesztésébe kezdett. Hosszú távú törekvése az Agco-nak, hogy a konszernhez tartozó traktor és betakarítógép márkákba Sisu Power motorok kerüljenek beépítésre. Megváltozott és tetszetősebbé vált a traktorok designja is. Elegáns külsőt kölcsönöz a traktoroknak az új vezetőfülke, az új motorburkolat és hűtőmaszk a beépített lámpákkal. Kompakt felépítést sugall az integrált mellső függesztőberendezés és TLT. A vezetőfülke normál és erdészeti (alacsonyabb) kivitelben is elérhető és Standard, Forest, SVC, ill. SVC 360 típusválasztékban áll rendelkezésre. A traktorokra új „bi-halogén” típusú lámpák kerültek felszerelésre, amelyek a munkaterület jobb megvilágítását teszik lehetővé. Megváltozott a traktorok színvilága is, amely a Valtra egyedi sajátossága. Eddig kilenc alapszínben rendelhető traktorokat, opciósan további kilenc (piros, metálpiros, metálszürke, fekete, fehér, narancsmetál zöld és metálkék) színben is gyártják a vevő kívánsága szerint. Ezzel is szeretnék hangsúlyozni, hogy a Valtra traktorokat a felhasználó vevők igényeire szabják. Egyébként a traktorok 40 %-át Valtra piros (sötétpiros) színben gyártják

Nyomtatás E-mail

Casino Bonus at bet365 uk